Plus de 400 000 montres dotées de la Protection des Acheteurs

Prestige Luxusuhren GmbH

Trusted Seller depuis 2008
Recommandations d'autres professionnels de Chrono24 : 4
Montres vendues avec la Protection des Acheteurs : 10171

4,8 sur 5 étoiles  |  Évaluations : 5 989

En savoir plus sur les évaluations 

 4,8
Expédition
 4,9
Description
 4,6
Communication
94% des acheteurs recommandent ce professionnel.

L'avis des acheteurs sur ce professionnel

Commande non traitée

Évaluation de Michel H. du 08. janvier 2022


TAG Heuer Aquaracer Quarz 41mm

Communication

Commentaire de l'acheteur:

La commande a été annulée du fait du vendeur pour des raisons qui ne me sont pas claires. Il s'agissait d'une montre tag Heuer modèle 1112BA0928. Celle à fond bleu. valeur environ 1255.

Commande non traitée

Évaluation de Emmanuel H. du 08. janvier 2022


Oris Artelier Skeleton Diamonds

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Mettre sur le site une montre qui n’est plus disponible à la vente chez Oris, juste pour être visible c’est malhonnête.

de plus de 30 jours

Évaluation de Keller,T.R. du 29. novembre 2021


Breitling ...

Expédition
Description
Communication

Commentaire de l'acheteur:

Falsche Angaben über Alter sowie Garantielaufzeit der Uhr. Artikelbeschreibung stimmt nicht überein. Kosten für die Garantieverlängerung wurden teilweise erstattet. Der telefonsiche Kontakt mit dem Händler ist kompliziert, sehr unfreundlich nicht zielorientiert. Beschwerden mag man gar nicht. Der Versanddienstleister hat die Uhr am Eingangstor auf dem Boden abgestellt. Bei dem Händler werde ich sicher keine Uhr mehr kaufen , da gibt es doch bessere und zuverlässigere Anbieter.

Évaluation de Georg W. du 26. octobre 2021


Omega ...

Expédition
Description
Communication

Commentaire de l'acheteur:

.

Commande non traitée

Évaluation de Andre S. du 11. octobre 2021


Frederique Constant ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

De bestelling is geanuleerd omdat het horloge na 4 maanden nog niet was ontvangen. Terwijl het horloge voor een iets hoger bedrag elders snel te leveren is

Commande non traitée

Évaluation de Kevin R. du 02. octobre 2021


Sinn ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Caveat emptor: Buyer Beware! I would never again consider doing business with Prestige Luxusuhren GmbH. On July 8th, I bought a watch from a German company, Prestige Luxusuhren GmbH, and immediately paid the Chrono24 Escrow service . The seller (based in Frankfurt) wrote to tell me there would be a delay of 4-6weeks before delivery. When I bought the watch I was not informed of any delay. The watch was to be a birthday gift to my son. On 16th July, I was informed the delay was due to 'high demand for Sinn watches' and told to expect delivery in August. On 23rd August I was reassured that the watch had arrived and would be 'shipped immediately...after final checking. August came and went and I heard nothing more from 'Customer Support'. Chrono24 recognised the slow response and noted the non-delivery. Finally, despite more requests for news to the vendor, on September 20th- after providing the eschrow with a 10-week loan, decided to cancel the order. The cancellation is better publicity than the company's failure to deliver. I would like to point out that I have never had problems with German vendors: a German company is usually a guarantee of professionalism and probity. Obviously, I would not recommend Prestige Luxusuhren GmbH. They shame the good business reputation of Germany.

Évaluation de Andréas R. du 07. septembre 2021


Maurice Lacroix ...

Expédition
Description
Communication

Commentaire de l'acheteur:

Ils ont mis 3 mois pour me livrer ma montre sans même me tenir aux nouvelles Je me sentais obligé de les harceler pour avoir des nouvelles de ma montre En plus du retard et de l'absence de communication, il n'y a même pas eu de geste commercial Grosse déception, je ne commanderai plus chez eux

Commentaire du professionnel:

Dear Sir, it did not take 3 months, it took a lot less. There was a smal delay because of Covid-19 but we give also an information, when we received the information from the factory. Anyway, we wish you a lot joy with the watch that we delivered to you at a fantastic price. With kind Regards Mario Bößl - Owner

Évaluation de JL du 01. septembre 2021


Maurice Lacroix ...

Expédition
Description
Communication

Commentaire de l'acheteur:

The watch was held at Customs awaiting some information about it that should have been provided by the seller. I contacted the seller TWICE regarding the customs inquiry, but the seller provided zero help. The first time the seller replied (after Chrono24 intervened after not hearing from seller for some time), she offered no help but a reminder that the item was held at customs, and the second time the seller did not even bother to reply at all. In the end I had to try and find the information myself and ended up paying extra storage fee to the Customs due to the delay. In addition, prior to purchasing the watch, I asked the seller if there would be other fees, but the seller never mentioned DHL fees. In addition, I was also doubly taxed with the VAT and my local state taxes. This is not the action of an honest and responsible seller. Do not buy from this seller!

Commentaire du professionnel:

Dear Sir, we respect your opinion but we can't understand why you give us such a bad feedback. We forwarded all information to DHL Express that are required for the entry in the United States. After that they customs process was delayed because you did not pay the import tax. We are not aware of the payment of the US duties. From our side it took only 3 days until the package arrived US ground so I think that is very fast. Anyway we wish you a lot joy with the watch. With kind Regards

Commande non traitée

Évaluation de Erik D. du 27. août 2021


NOMOS ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Händler stellt Artikel als sofort lieferbar ein, nimmt Gebot an und muss dann aber erst bestellen. 3 Anrufe mit jeweils unterschiedlichen Aussagen: "Geht morgen raus", "Wurde bestellt" nach über einer Woche, "Rufen zurück, wenn der Liefertermin bekannt ist". Gut, dass chrono24 dazwischen war und ich mein Geld zurück habe.

Commande non traitée

Évaluation de Josef O. du 03. août 2021


Maurice Lacroix ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Bei Bestellung wurde eine Lieferzeit von 4 bis 5 Wochen avisiert. Nach 7 Wochen noch immer keine Lieferung und auch keine Information. Nach Rückfrage wurde mir mitgeteilt, dass das besagte Modell auf Grund von Kurzarbeit nicht lieferbar ist. Daraufhin habe ich direkt bei der Manufaktur nachgefragt. Dort wurde dies dementiert und mir mitgeteilt, dass das besagte Modell sehr wohl und jederzeit verfügbar ist. Nachdem ich dies dem Verkäufer mitgeteilt habe wurde der Auftrag, ohne jegliche Erklärung oder Entschuldigung, umgehend storniert. Ich werde mich hüten über diesen Händler jemals wieder etwas zu kaufen.

Commande non traitée

Évaluation de Jonathan C. du 27. juillet 2021


Zenith ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Complete incompetence. Waited 6 months and still did not receive what I paid for. No communications at all toward the last few months.

Commande non traitée

Évaluation de Felix K. du 27. juillet 2021


Zenith ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Der Anbieter bietet Uhren an, die er nicht liefern kann. Auf Nachrichten wird unregelmäßig reagiert.

Évaluation de Renta V. du 13. juillet 2021


Longines ...

Expédition
Description
Communication

Commentaire de l'acheteur:

Ceasul nu era nou, așa cum era descris in anunt

Commande non traitée

Évaluation de Oliver L. du 07. juillet 2021


Zenith ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Ein halbes Jahr nach der Bestellung bricht der Händler den Kauf einfach ab ! Rechtliche Prüfung läuft, schließlich hat der Verkäufer einen gültigen Vertrag angenommen.

Commande non traitée

Évaluation de Carlo Andrea B. du 19. juin 2021


Bell & Ross ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Ho effettuato il bonifico sul conto di chrono24 ma loro non hanno spedito l'orologio. Alle mie richieste di informazioni non hanno mai risposto. Per fortuna ho potuto annullare l'ordine.

Commande non traitée

Évaluation de YEVGEN B. du 05. juin 2021


Omega ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Дилер отвечал на мои вопросы. Однако покупка не состоялась по вине дилера. Деньги пришли дилеру 2 апреля. Самим дилером был обозначен срок доставки 2-21 мая. 21 мая дилер написал, что данных часов нет. Деньги обратно пришли 28 мая. Таким образом, через 2 месяца я не приобрел часы и потерял деньги, которые платил банку за пересылку. Ответьте сами себе на вопрос: "Хотели бы Вы таким образом купить часы?"

Commande non traitée

Évaluation de Leopold S. du 31. mai 2021


Omega ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Ich habe eine Uhr bestellt und bezahlt. Lieferzeit 8 bis 12 Wochen. Trotz mehrfacher Rückfragen kam erst Nach 11 Wochen die Mitteilung, dass nicht geliefert werden kann.

Commande non traitée

Évaluation de Maria S. du 25. mai 2021


Omega ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

After having paid for more than 3 months(!!!!) for my Omega Constellation Ladies watch the sales did not go through because the seller stated after 3 months(!!!!!!), that they calculated the sales price wrong. What did they do for 3 months, why did they sit on my money for so long? I do not get it.

Commentaire du professionnel:

Dear Sir, we respect your opinion but you must stay at the truth. You wanted to export the watch outside of the European Union and so we offered you the watch at a net price. After you told us that the watch stays in the European Union which means that of course you have to pay the VAT which you did not want to accept. Everybody has to pay VAT, also you. Anyway, we which you all the best and stay healthy. Your Prestige Luxusuhren GmbH Team

Commande non traitée

Évaluation de Andrea L. du 15. mai 2021


Omega ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Scrivono che l’orologio è disponibile e dopo l’ordine invece di consegnarlo in 1/2 settimane come da annuncio, comunicano 10/12 settimane.

Commande non traitée

Évaluation de Morgan B. du 15. mai 2021


Hublot ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Le vendeur n’a jamais pu avoir la montre commandée (hublot Classic Fusion Chronograph) Malgré des réponses cordiales à chaque question question posée, les engagements délais n’ont pas été tenus et le vendeur incapable de se procurer la montre. Résultat environ 3,5 mois d’attente pour rien. Annulation de la commande par mes soins suite à la défaillance du vendeur. Remboursement en cours par Chrono24.

Commande non traitée

Évaluation de Tan J. du 04. mai 2021


Oris ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Bad experience. Not helpful. Waited for a long while and then say that the watch has been sold. Should have check before listing the watch for sale.

Commande non traitée

Évaluation de Michael J. du 24. avril 2021


Oris ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Prestige Luxushren GmbH kept me waiting for so long and then let me down saying the watch was now unavailable. Why could they not tell me this straight away instead of leaving me thinking I'd purchased a watch. What made it worse is they did it to me twice. Really bad way to do business.

Commande non traitée

Évaluation de Michael du 21. avril 2021


Omega ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Der Lieferverzug wurde einfach mit Problemen des Herstellers begründet. Ich hatte nicht den Eindruck, dass der Händler sich besonders bemüht, die zugesagte Uhr zu beschaffen. Ich versuche es mit einem anderen Händler.

Commande non traitée

Évaluation de Antonio D. du 21. avril 2021


Hanhart ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Montre non reçue après 3 semaines. J’ai dû faire une demande à Chrono 24 pour finalement apprendre que ce « « « vendeur » » »ne disposait pas de la pièce et que le fabricant ne pouvait pas la fournir. Il me paraît proprement scandaleux de vendre quelque chose que l’on a pas. Donc à éviter !!!!

Commande non traitée

Évaluation de Carlos C. du 17. avril 2021


Bell & Ross ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Insatisfactoria transacción

Commande non traitée

Évaluation de Geir Johnny O. du 13. avril 2021


Tissot ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

They didnt have the watch and used months before communicating it.

Commande non traitée

Évaluation de Magnus J. du 31. mars 2021


Omega ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Fick aldrig någon klocka efter 7 månaders väntan då jag tröttnade. Fick aldrig någon vettig info eller feedback om när klockan skulle kunna levereras förutom att det utlovades 6-8 veckor i offerten.

Commande non traitée

Évaluation de Noah H. du 28. mars 2021


TAG Heuer ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

I ordered a watch in September. I said that the watch should arrive 3 weeks after they recieve payment. It‘s now been 6 month and I got an email that said my order has been canceled.

Commande non traitée

Évaluation de Vaceslav B. du 27. mars 2021


TAG Heuer ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Überhaupt nicht zu empfehlen. Ich habe am 01.09.2020 eine Tag Heuer Aquaracer in grün bei Prestige Luxusuhren über Chrono24 gekauft. Laut Beschreibung sollte die Uhr innerhalb max. 4 Wochen geliefert werden. Der Händler kann keinen voraussichtlichen Liefertermin nennen. Schiebt alles auf Corona. Bei anderen Händler ist die Uhr in 4-7 Tagen lieferbar, nur der Preis ist teurer. Ich finde es sehr schade, dass man die Kunden mit dem günstigen Preis anlockt, die Zeit stiehlt und die Uhr nicht liefert. Nach 7 Monaten wurde die Bestellung seitens des Verkäufer storniert mit der Begründung, dass die Uhr bei dem Lieferanten ausverkauft sei. Das ist dem Verkäufer erst nach 7 Monaten aufgefallen?

Commande non traitée

Évaluation de Olaf Szymański S. du 27. mars 2021


Omega ...

Communication

Commentaire de l'acheteur:

Po 4 tygodniach anulowano zamówienie... Stracony czas..